Jump to content
kgar

KV in England, Steuerl Wohnsitz in Deutschland

Recommended Posts

kgar    0

Hallo

bin neu hier und moechte erstmal alle hier gruessen.

Ich wohne zurzeit mit meinem englischen Mann und Tochter in Frankreich; hier sind wir ueber ein Expatversicherung krankenversichert;

Ab naechstem Jahr ziehen wir nach London bzw Naehe Cirencester. 

Nun meine Frage, kann ich mich ueber den NHS krankenversichern, indem ich meinen Wohnsitz dort anmelde (gibt es eine Art Einwohnermeldeamt ?)

Oder muss ich auch steuerlich in UK gemeldet sein? Wie mache ich das?

Was ist mit meiner Tochter, hat zurzeit nur deutschen Pass.

Wenn ja, mache ich das, aber wie? Mein Mann lebt seit 30 Jahren ausserhalb Englands und hat Null Plan, daher kann ich ihn nicht fragen.

Vielen Dank fuer Eure Hilfe

Karin

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag
    oche_alaaf    2.866

Hallo Karin

die NHS ist keine Krankenversicherung sondern ein Health service free at the point of delivery.

Informationen zur NHS findest du unter NHS.uk.

Fall ihr hier im UK arbeiten werdet und NIC ( National Insurance Contribution) zahlt gilt was ich oben geschrieben habt und ihr koennt euch bei einem NHS GP in Wohnnaehe registrieren

Solltet ihr self sufficient hier leben dann muesst ihr euch um eine andere Form der Krankenversicherung bemuehen. 

Ein Einwohnermeldeamt gibt es hier gleucklicherweise nicht

Ich hoffe das beantwortet schonmal die dringensten Fragen

Diesen Beitrag teilen

Link zum Beitrag

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

• Wenn er EHIC akzeptiert, dann ist der Rest sein Problem. Sachen, die er nicht erstattet bekommt, muß er nämlich direkt in Rechnung stellen. Und er ist der Fachmann, der wissen muß, was per EHIC abrechenbar ist und was nicht. Ganz abgesehen davon, wie will er an Deine UK Adresse kommen?
      • na ich hab halt keine lust dann in 2-3 wochen die Rechnungen zu bekommen weil die NHS abgelehnt hat aus irgendwelchen Gründen...
      • Solange Du es nicht zahlen musst, kann es Dir doch egal sein, wer das am Ende übernimmt.
      • Claims Administrator (German Speaker) Chiswick Park, London     We are looking for a German-speaking Claims Administrator (known internally as a TRICARE Provider Support Services Executive) to join our team based at Chiswick Park, London. International SOS provides comprehensive healthcare management and related support services to beneficiaries enrolled in the US Government’s TRICARE Overseas Programme (TOP). The TPSS team works with providers of medical services to assist in getting claims paid, help them resolve any detailed claims issues, educate them on the TRICARE claims processes and be their first line customer support contact for the Eurasia Africa region.   Key responsibilities Customer service support for Host Nation Providers (HNPs), responding to telephone or written inquiries or complaints from HNP's with respect to claims payments Works closely with the Relationship Management team in their dealings with the HNPs, beneficiaries and US Government stakeholders In response to queries from HNPs, provide information regarding status of payment for claims submitted. Deal with all aspects of invoice/claim, reimbursement and reconciliation of claims queries from providers and the US client in a timely and professional manner. Communicate effectively and as required with HNPs, educating them on the claims submission process; assisting providers in ensuring that claims are submitted accurately and accepted for processing and timely payment. Work closely with regional TRICARE operations staff to identify, trouble-shoot and resolve HNP issues, informing them of any issues that may impact the ability or willingness of providers to accept TRICARE beneficiaries You will be committed and confident with excellent interpersonal skills with a strong customer service ethos. Qualifications and skills required Excellent written and oral English and German language skills are essential Strong claims administration skills; highly comfortable with detailed technical analysis Strong interpersonal skills and customer service ethos   We will offer you an interesting, varied and challenging career, where you will have the opportunity to experience working with a diverse range of people. Please apply online now attaching your CV on our website: http://smrtr.io/GdBaWA www.internationalsos.com
      • Claims Administrator (German Speaker) Chiswick Park, London     We are looking for a German-speaking Claims Administrator (known internally as a TRICARE Provider Support Services Executive) to join our team based at Chiswick Park, London. International SOS provides comprehensive healthcare management and related support services to beneficiaries enrolled in the US Government’s TRICARE Overseas Programme (TOP). The TPSS team works with providers of medical services to assist in getting claims paid, help them resolve any detailed claims issues, educate them on the TRICARE claims processes and be their first line customer support contact for the Eurasia Africa region.   Key responsibilities Customer service support for Host Nation Providers (HNPs), responding to telephone or written inquiries or complaints from HNP's with respect to claims payments Works closely with the Relationship Management team in their dealings with the HNPs, beneficiaries and US Government stakeholders In response to queries from HNPs, provide information regarding status of payment for claims submitted. Deal with all aspects of invoice/claim, reimbursement and reconciliation of claims queries from providers and the US client in a timely and professional manner. Communicate effectively and as required with HNPs, educating them on the claims submission process; assisting providers in ensuring that claims are submitted accurately and accepted for processing and timely payment. Work closely with regional TRICARE operations staff to identify, trouble-shoot and resolve HNP issues, informing them of any issues that may impact the ability or willingness of providers to accept TRICARE beneficiaries You will be committed and confident with excellent interpersonal skills with a strong customer service ethos. Qualifications and skills required Excellent written and oral English and German language skills are essential Strong claims administration skills; highly comfortable with detailed technical analysis Strong interpersonal skills and customer service ethos   We will offer you an interesting, varied and challenging career, where you will have the opportunity to experience working with a diverse range of people. Please apply online now attaching your CV on our website: http://smrtr.io/GdBaWA www.internationalsos.com
    • Themen

• Neueste Statusaktualisierungen

• Heutige Geburtstage

1. Anke-die-Zweite
        Anke-die-Zweite
        (43 Jahre alt)
      2. dariukas
        dariukas
        (37 Jahre alt)
      3. melli83
        melli83
        (34 Jahre alt)