Jump to content
Sign in to follow this  
Evaly

Praktikum - Arbeiten mit Kindern

Recommended Posts

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Hallo,[/font][/size]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]ich mache derzeit die Ausbildung zur Erzieherin an der Fachakademie für Sozialpädagogik in München. Meinen Abschluss mache ich im Juli 2013.[/font][/size]
[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Ab September 2013 startet das Berufspraktikum. Die ersten 4 Monate (September - Dezember 2013) können wir im Ausland absolvieren. [/font][/size]
[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Deshalb suche ich nun einen Praktikumsplatz für diesen Zeitraum in London und Umgebung. Ich möchte dabei meine Sprachkenntnisse verbessern und mir die Arbeit mit Kindern in einem anderen Land nähe anschauen. [/font][/size]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Ich habe nun schon versucht selbst etwas zu finden, aber leider mit wenig Erfolg.[/font][/size]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Kann mir jemand weiter helfen? [/font][/size]

[size=4][font=tahoma,geneva,sans-serif]Vielen Dank! [/font][/size]

Wer und was ist denn dein Schwerpunkt? Problematisch ist vermutlich, dass es Erzieher und Sozialpaedagogik als eigenstaendige Disziplin in deutschen Sinne hier nicht gibt. Entweder gibt es ganz grob gesehen 'Kindergaertnerinnen', Lehrer, die sich in Sachen 'special needs' weiterbilden und Sozialarbeiter.

Wenn du uns etwas mehr Infos gibts, koennen wir dich moeglicherweise in die richtige Richtung weisen. Wo hast du es denn bis jetzt schon versucht?

Hallo,
also ich denke mein Schwerpunkt ist dann "Kindergaertnerinn". Ich habe im Internet schon drei verschiedene Einrichtungen gefunden und angeschrieben, aber leider schon zwei Absagen bekommen. Einmal bei "Deutsche Schule London" und einmal bei der Einrichtung "KISH". Wie gesagt, leider ohne Erfolg. Ein anderer Kindergarten hat mir noch nicht geantwortet, das war der "German Kindergarten" in Herne Hill.

Einrichtungsmäßg wäre auch eine Kinderkrippe oder eben ein Kindergarten möglich. Zudem wäre auch das arbeiten in einem Hort / Mittagsbetreuung in einer Grundschule möglich.

Vielen Dank für die Hilfe!
Viele Grüße!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Ein Cabinet of Horrors, indeed.  Wer rettet diese Insel? Das sieht wirklich düster aus.  
    • Hallo, ich fahre spontan nach Norddtld. Diesen Freitag, 26.7. mittags los ueber Ruhrpott, Bremen, Hamburg nach Kiel. Selbe Strecke zurueck am Sonntag, 4.8. tagsueber. Bin die Strecke schon zig Mal gefahren. Habe hin etwas Platz fuer 1 Mitfahrer+einige Taschen bzw 5-6 Umzugskartons. Zurueck habe ich mehr Platz, ungefaehr 10 Umzugskartons bzw entsprechendes. Preis u Treffpunkt sind Absprache, ich starte aus NW2. Bei Interesse kontaktiert mich bitte direkt unter budidrums@gmail.com. Danke, Gruss, Christoph
    • Lovely family based in South Kensington are looking for a German speaking Nanny for sole charge of their 2 girls aged 5 and 2½.  The family are looking for a Nanny who has a minimum of 6-8 years experience and that speak fluent German and that is happy to speak to the children in German.  A cleaner is also employed twice per week.   Duties ·         Nursery duties and cooking for the children ·         School runs (the 5 year old attends school until 3.15pm-walking distance and the 2 year old attends kindergarten until 2.15pm-bus/tube ride) ·         Providing age appropriate activities for the children ·         Speaking to the children in German Specification ·         Days – Monday to Friday ·         Hours – 7.30/8am-7pm with a break in the day ·         Babysitting – 2 evenings per week (1 of these is an overnight proxy-parent as Dad is away for work during the week and Mum has to travel 1 night per week for work) ·         Accommodation – Large bedroom with own bathroom ·         Languages – German speaker ESSENTIAL ·         Driver – n/a ·         Travel – The Nanny must be open to travelling with the family twice per year ·         Salary – Up to £43,000 gross per year (£600 net per week) depending on experience and whether the Nanny is live-in or live-out ·         Start date – ASAP ·         Nearest tube station – Gloucester Road   Please send your CV to alex@greycoatlumleys.co.uk Looking forward to hearing from you.
    • Family based in East Finchley are looking for a German speaking Nanny to care for their 3 children; 4 year old twins (one of which has Down’s Syndrome) and a 2 year old.  The Nanny must be happy to work as part of a team with their French speaking Nanny plus other staff within the house.   Duties ·         Nursery duties and cooking for the children ·         School and nursery drop offs/pick ups ·         Providing a range of activities Specification ·         Days – Monday to Friday ·         Hours – 7am-6.30pm for live-in, 8.30am-6pm for live-out ·         Babysitting – 2 evenings per week (if live-in) ·         Accommodation – Nanny flat within the family’s home consisting of a bedroom, bathroom, lounge and kitchenette ·         Languages – German speaker essential, French speaker a bonus ·         Driver – n/a ·         Travel – Yes ·         Salary – £30,000 gross per year (£450 net per week) for live-in, more for live-out ·         Start date – Flexible ·         Nearest tube station – East Finchley-15 min walk Email your CV to alex@greycoatlumleys.co.uk.  Looking forward to hearing from you.
    • Ja, alle die sich richtig mit Ruhm beschmuddelt haben, kommen ins Kabinett, Patel, Mitchell, 'I have not used my phone to pass on confidential information' Williamson.  Interessant ist allerdings, dass es nur 4 Tories braeuchte die zu den Libdems ueberlaufen, um die Tory Mehrheit trotz DUP aufzuheben. Falls das morgen passieren sollte (unwarscheinlich, aber moeglich), dann muss Boris bei der Frage der Queen, ob er eine regierungsfaehige Mehrheit hat,  ordentlich fibben...
  • Topics

• Recent Status Updates

• che68  »  cart00nist

Hi, kannst Du mal wieder eingreifen, jede menge Muell von billboard90 gepostet.
      MfG Friedrich
      · 0 replies
    • Magnolia  »  Jill13

Hallo Jill,
      ist der Job live-in?
      Liebe Grüße

· 0 replies
    • ralibo  »  Josh

Hey Josh, 
      Ich geh nach zwei jahren London zurueck nach Berlin. Hab ca zehn kartons klamotten, buecher, bettzeug. Wuerde gern Ende August 2019 die Sachen nach Berlin Schoeneberg bekommen. Faehrst Du in diesem zeitraum und koenntest es beiladen, ggf auch mfg? 
      Gruss, Ralf 
      · 0 replies
    • che68

Happy Birthday chrgai
      · 0 replies
    • WaterlooFamilie

We are looking for a person to help with the school run for our 2 boys. 
      We live near Waterloo and the childrens' schools are in the Herne Hill/North Dulwich area. 
      The person would need to pick the children up at out house at 8am and drop them at their schools at 8:30am and 9am. They would also need to collect the children in the afternoon (3:30pm) and play with them/ make dinner until 6:30pm. The time in the afternoon can be spent in the Herne Hill area or at our house in Waterloo. (There are good public transport links between our home and the schools) 
      We are flexible on days but ideally want at least 2 mornings per week and 2 afternoons per week and the job starts in late June 2019.
      We would love to find somebody who is a calm and loving person, non-smoker, with experience of childcare and references. Pay is £13 gross per hour.
      When replying, please let us know what it is about this job that makes it fit well into your life.
      · 0 replies
  • Today's Birthdays

1. AKlife
      AKlife
      (28 years old)
    2. Celeste
      Celeste
      (27 years old)
    3. dejean
      dejean
      (45 years old)
    4. josterri