Jump to content
Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  
talex

Deutsche Botschaft London - Passport - Reisepass

    Recommended Posts

    talex    492
    Kurz ein Bericht meines Besuchs heute bei der deutschen Botschaft.

    Grund: Reisepass läuft in 8 Monaten ab, und man möchte ja immer einen haben der mind 6 Monate gültig ist (USA/Asien etc).

    Termin vor 10 Wochen online über die Website gemacht. http://www.london.diplo.de/
    Genauer: http://www.london.diplo.de/Vertretung/london/en/07/Passport/EU__over__18__seite.html

    BEstätigung via Email erhalten.

    Termin auf 9 Uhr, Ankunft Botschaft 8.30. Schlange Außen von ca 15 Leuten.
    Artig angestellt und bei Pos 1 angekommen, wurde mein Name auf der Liste abgehakt.
    Tasche auf machen, Handy zeigen und Handy vor den Augen des Personals ausschalten.

    Dann wurde Eintritt gewährt.

    Zettelchen ziehen,bzw gezogen und ausgehändigt bekommen und gemerkt dass man trotz wochenlanger Vorbereitung die 71 GBP nicht in Bar dabei hatte.
    Rückfrage nach dem näcshten ATM, wieder raus.. um die Ecke 4min Fussweg zur BArclays Bank.

    Zurück am Eingang, ohne wieder in der Schlange stehen zu müssen (25 Leute) , kurzer Taschen / Handycheck, zurück ins Warme Stübchen.

    Glück gehabt, meine Nummer wurde noch nicht aufgerufen, .. es war ein wohl ruhiger VOrmittag, 8 Leute waren noch vor mir an 2 Passport - Schaltern.
    (Schalter 3 wurde für interne ABrechnungsdinge genutzt)

    20min Wartezeit

    Perso Original, Perso Kopie, Antrag Original, ANtrag Kopie, Wohnortbestätigung Original (Council Tax, bill etc), Wohnortbestätigung KOpie, Abmeldebestätigung D, Abmeldebestätigung D Kopie, Geburtsurkunde Kopie, Geburtsurkunde *hust* Scan, 2 hässliche identische Passfotos nach Vorgabe.

    Kurz alles abgehakt, und durchgegangen.
    Kärtchen mit Anschrift ausgefüllt (Benachrichtigungskarte wenn Pass fertig (6-8 Wochen))
    Beide Zeigefinger ABdruck genommen

    und artig bestätigt die Original Geburtsurkunde bei Abholung des Passes vorzulegen.

    Weiter zum Bezahlschalter, 6min Warten, 71GBP zahlen und die Embassy verlassen.

    Die Wartezeit kann etwas unangenehm werden ohne Handy.. Buch etc mitnehmen.


    evtl hilft dem Einen oder Anderen
    • Upvote 3

    Diesen Beitrag teilen


    Link zum Beitrag
    Auf anderen Seiten teilen
    Puzzle    280

    Mir graut schon wieder vor dem naechsten Mal, wenn mein Pass oder der meiner Kinder ablaeuft.

    Diesen Beitrag teilen


    Link zum Beitrag
    Auf anderen Seiten teilen

    Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

    Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

    Benutzerkonto erstellen

    Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

    Neues Benutzerkonto erstellen

    Anmelden

    Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

    Jetzt anmelden

    Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  

    • Beiträge

      • Wenn er EHIC akzeptiert, dann ist der Rest sein Problem. Sachen, die er nicht erstattet bekommt, muß er nämlich direkt in Rechnung stellen. Und er ist der Fachmann, der wissen muß, was per EHIC abrechenbar ist und was nicht. Ganz abgesehen davon, wie will er an Deine UK Adresse kommen?
      • na ich hab halt keine lust dann in 2-3 wochen die Rechnungen zu bekommen weil die NHS abgelehnt hat aus irgendwelchen Gründen...
      • Solange Du es nicht zahlen musst, kann es Dir doch egal sein, wer das am Ende übernimmt.
      • Claims Administrator (German Speaker) Chiswick Park, London     We are looking for a German-speaking Claims Administrator (known internally as a TRICARE Provider Support Services Executive) to join our team based at Chiswick Park, London. International SOS provides comprehensive healthcare management and related support services to beneficiaries enrolled in the US Government’s TRICARE Overseas Programme (TOP). The TPSS team works with providers of medical services to assist in getting claims paid, help them resolve any detailed claims issues, educate them on the TRICARE claims processes and be their first line customer support contact for the Eurasia Africa region.   Key responsibilities Customer service support for Host Nation Providers (HNPs), responding to telephone or written inquiries or complaints from HNP's with respect to claims payments Works closely with the Relationship Management team in their dealings with the HNPs, beneficiaries and US Government stakeholders In response to queries from HNPs, provide information regarding status of payment for claims submitted. Deal with all aspects of invoice/claim, reimbursement and reconciliation of claims queries from providers and the US client in a timely and professional manner. Communicate effectively and as required with HNPs, educating them on the claims submission process; assisting providers in ensuring that claims are submitted accurately and accepted for processing and timely payment. Work closely with regional TRICARE operations staff to identify, trouble-shoot and resolve HNP issues, informing them of any issues that may impact the ability or willingness of providers to accept TRICARE beneficiaries You will be committed and confident with excellent interpersonal skills with a strong customer service ethos. Qualifications and skills required Excellent written and oral English and German language skills are essential Strong claims administration skills; highly comfortable with detailed technical analysis Strong interpersonal skills and customer service ethos   We will offer you an interesting, varied and challenging career, where you will have the opportunity to experience working with a diverse range of people. Please apply online now attaching your CV on our website: http://smrtr.io/GdBaWA www.internationalsos.com
      • Claims Administrator (German Speaker) Chiswick Park, London     We are looking for a German-speaking Claims Administrator (known internally as a TRICARE Provider Support Services Executive) to join our team based at Chiswick Park, London. International SOS provides comprehensive healthcare management and related support services to beneficiaries enrolled in the US Government’s TRICARE Overseas Programme (TOP). The TPSS team works with providers of medical services to assist in getting claims paid, help them resolve any detailed claims issues, educate them on the TRICARE claims processes and be their first line customer support contact for the Eurasia Africa region.   Key responsibilities Customer service support for Host Nation Providers (HNPs), responding to telephone or written inquiries or complaints from HNP's with respect to claims payments Works closely with the Relationship Management team in their dealings with the HNPs, beneficiaries and US Government stakeholders In response to queries from HNPs, provide information regarding status of payment for claims submitted. Deal with all aspects of invoice/claim, reimbursement and reconciliation of claims queries from providers and the US client in a timely and professional manner. Communicate effectively and as required with HNPs, educating them on the claims submission process; assisting providers in ensuring that claims are submitted accurately and accepted for processing and timely payment. Work closely with regional TRICARE operations staff to identify, trouble-shoot and resolve HNP issues, informing them of any issues that may impact the ability or willingness of providers to accept TRICARE beneficiaries You will be committed and confident with excellent interpersonal skills with a strong customer service ethos. Qualifications and skills required Excellent written and oral English and German language skills are essential Strong claims administration skills; highly comfortable with detailed technical analysis Strong interpersonal skills and customer service ethos   We will offer you an interesting, varied and challenging career, where you will have the opportunity to experience working with a diverse range of people. Please apply online now attaching your CV on our website: http://smrtr.io/GdBaWA www.internationalsos.com
    • Themen

    • Neueste Statusaktualisierungen

    • Heutige Geburtstage

      1. Anke-die-Zweite
        Anke-die-Zweite
        (43 Jahre alt)
      2. dariukas
        dariukas
        (37 Jahre alt)
      3. melli83
        melli83
        (34 Jahre alt)
      4. MsTurkelton
        MsTurkelton
        (27 Jahre alt)
      5. nilsk
        nilsk
        (29 Jahre alt)
    ×