Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Ich hoffe dass alle die keine Registration Form/Voting Form auf Zeit habe empfangen, richtig Beschwerde machen. (Gut dass wir das Kopie fuer der Electoral Commission hier haben). Aber ist naturlich ein politische Sache. Darum habe ich politici wie Vince Cable, Wera Hobhouse, Heidi Allen u.a. emailed. Ich wohne meistens in Hamburg, aber wollte in mein alte englisch Wahlkreis wahlen, Um meine Urteil uber den Brexit Debakel zu lassen horen. Obwohl ich selbst hatte kein Problemen, es gab vielen Briten in Europa, Frankreich in jedenfall, wo die Form zu spat oder gar nicht sind angekommen. Diese ist ein demokratische Schande. May, hatte in einen ihrer letzte Antworten im Commons gesagt, das Schuld lag mit dem Parlament weil sie haben ihrer Brexit Bill abgelehnt. Citizens Rights Ihrer Prioriait. lach! Und jetzt ist sie weg!
  3. Wie wär's mit einem Unterforum "Flüchtlinge, allgemein"? Erst bin ich vor Merkel nach Kanada abgehauen und nun entziehe ich mich in Berlin der Dienste von Santé Québec. Daß ich deswegen depressiver bin als sonst, ist mir noch gar nicht aufgefallen. Che, ich werd's beim nächsten Termin meinem PDoc sagen.
  4. Und dann ist die Theresa weg. https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-48395905
  5. Dank dir, werd's versuchen. Jetzt die dumme Frage - wie geht das? Ich hab die Members map gefunden aber nicht wie man sich da einträgt. Danke
  6. Hallo Josh, I wondered if you could help us out. We are planning to move back to Germany (in Inning am Ammersee) in July this year. We have had a few quotes but they are extremely costly. Hence, this ad here: We have a 2-bed room flat that we are renting part-furnished (we don't own beds apart from the toddler one; don't own sofas, no dining table/chairs). Our plan is as follows: Removal: 24th July 2019 Depart London: 25 July 2019 Please, could you advise me of someone you may have used in the past, who is reasonable and trustworthy. Thanking you in advance. Prabha Family THAPA
  7. Hallo Josh, mein Sohn hat den Master am Kings College gemacht und jetzt doch so einiges im Studentenzimmer angehäuft, was beim Rückflug schwierig wird. Wir suchen eine Beilademöglichkeit ungefähr zwischen Donnerstag 21.6. und Samstag 23.6. London-BERLIN. Weißt Du schon, wann Du fährst? LG Vero
  8. Today
  9. Das hoert sich ja gut an, man kann ganz einfach vorbeikommen, ohne Anmeldung.
  10. In der Members Map gibt es 4 DiLer in Brighton.Und bislang niemand in Burgess Hill, Du kannst Dich ja da eintragen, Gruss aus Tottenham.
  11. Hallo zusammen, ich spiele mit dem Gedanken, nach Burgess Hill zu ziehen. Ich kenne die Gegend schon ganz gut eigentlich, aber wollte mal fragen, ob es hier noch einige Leute gibt die auch in der Ecke wohnen. Wäre schön ein paar Leute aus der Gegend kennen zu lernen. Viele Grüsse Markus
  12. Mein Blutdruckanstieg ist aber nicht marginal. Von wegen das Referendum war demokratisch. Nichts ist hier demokratisch!
  13. Hallo ihr lieben Ich ziehe zurueck nach Deutschland und bin am Verzweifeln was meinen deutschen CV angeht - waert ihr so lieb da mal drueber zu schauen? Fuer mich klingt alles recht hoelzern und unausgeglichen, ausserdem habe ich bei einigen Worten keine Ahnung was das auf deutsch heisst und Leo.org war leider auch nicht so hilfreich. Seid nicht zu vernichtend in eurem Urteil bitte, ich weiss dass da noch viel Arbeit reingehoert 😐 CV deutsch V1 - anonym.pdf
  14. Vielen Dank euch allen, das ist alles sehr hilfreich! Ich habe inzwischen Kontakt mit einer Agentur und die haben sogar meinen englischen CV akzeptiert. Werde aber fuer Blindbewerbungen nach wie vor eine deutsche Version brauchen. Danke fuer den Tip die hier im Forum hochzuladen, hatte irgendwie angenommen dass man das nur darf wenn der CV in englisch ist. Nach einem Bild hat mich die Agentur nicht gefragt, bin noch am ueberlegen ob ich fuer Blindbewerbungen (per email) eins anhaeng oder nicht.
  15. Wäre ein valider Grund, die Wahl anzufechten, meine ich. Wobei es im Prinzip eh egal ist: wenn UK austritt, spielt die Wahl keine Rolle (außer als Willensbekundung der Wähler) und wenn nicht, dann ist doch das Hauptziel der Expats sowieso erreicht und, ob man da nun seinen Wunschabgeordneten in's EU-Parliament gewählt hat, oder nicht, ist marginal.
  16. http://brightremovals.com/ Die haben unseren Umzug gemacht von Glasgow nach Berlin, kann ich nur empfehlen, bestes Preis/Leistungsverhältnis, sehr zuverlässig.
  17. Ich fände es nützlich, es könnte das eine oder andere Interesse wecken 👍
  18. Ooohhhhh! Danke dafür, das ist echt hilfreich.
  19. Ich denke auch, Blabbering reicht.
  20. complain letter Below you will find different scenarios that should cover your situation. 1) Copy the scenario relevant to you into body of email. Replacing “[WRITE YOUR COMPLAINT HERE - SEE NEXT PAGE FOR LIST OF SUGGESTIONS]” - do not copy bold scenario description 2) Replace text in ‘[ ]’ with your personalised relevant data. You can find your local authority responsible for electoral registration here: https://www.yourvotematters.co.uk/register-to-vote/find-your-local-authority 3) Should your case not be covered by the suggested scenarios below feel free to write your own text 4) Please also feel free to add further detail to your scenario 5) Copy the final email and send to: complaints@electoralcommission.org.uk 6) If you wish to add extra weight to your email also copy in your MP. Email addresses can be found here: https://www.parliament.uk/mps-lords-and-offices/mps/ SCENARIO Suggestions (do not copy bold description into email): 1) Voted but had to find information yourself: Local Authority did not send UC1/EC6 form - had to find out information myself - but voted [Local authority/Council name] did not send out the UC1/EC6 form to me despite me being on the electoral roll and I had to find, print out, fill in and return the UC1/EC6 form myself. 2) Excluded from voting: Registered and submitted UC1/EC6 form - turned away at polling station. Reason unknown - could not vote I was registered to be on the electoral roll before the May 7th deadline with [local authority/ council name] and returned UC1/EC6 form to vote in the European Elections in time but was turned away at my polling station on election day. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Found out about requirement of UC1/EC6 too late - could not vote I found out about the requirement of sending the UC1/EC6 form after noon May 4th and thus it was too late for me to return the printed form to [local authority/council name] on time before May 7th deadline. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Local Authority sent out form late - too late to return - could not vote [Local authority/Council name] sent out the UC1/EC6 form on [date of letter] which I received on [date received] leaving me [no/limited] time to return the form by post on Saturday May 4th for it to reach the Electoral Registration Officer before deadline on May 7th. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Returned UC1/EC6 form in time but local authority says it arrived after deadline - could not vote Despite having sent UC1/EC6 form by post to [Local authority/Council name] [before/on] Saturday May 4th the Electoral Registration Officer claims to have received the form after deadline. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Returned UC1/EC6 form in time but local authority admits form was lost - could not vote Despite having sent the UC1/EC6 form by post to [Local authority/Council name] [before/on] Saturday May 4th the Electoral Registration Officer admits that it lost the form. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Sent form to local authority via email - authority refused to accept it - could not vote I have sent the UC1/EC6 form digitally before the deadline on May 7th and [Local authority/Council name] has refused to accept this. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Sent form to local authority via email - authority claims not to have received it - could not vote I have sent the UC1/EC6 form digitally before the deadline on May 7th and [Local authority/Council name] claims not to have received this. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Registered for the first time but did not know that additional UC1/EC6 form was required - could not vote I registered to be on the electoral roll before the May 7th deadline for the first time and did not realise that I needed to fill in additional UC1/EC6 form to vote in the European Elections as the signposting on the website for EU citizens was very poor. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Registered for the first time but did not realise in time that additional UC1/EC6 form was required - could not vote I registered to be on the electoral roll with [local authority/council name] before the May 7th deadline for the first time but realised too late that I needed to fill in and return printed UC1/EC6 form to vote in the European Elections. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections. Submitted registration via 3rd party online service - not accepted by local authority - could not vote I used online service registertovote.eu/getvoting.org to register and send UC1/EC6 form. [I was informed that my registration will not be valid/On election day I was turned away at the polling station]. As a consequence, I was excluded from voting in the European Elections.
  21. Klar nun muessen wir abwarten wieviele solcher Vorfaelle es gibt.Wobei klar ist einer ist schon zuviel.Ich konnte waehlen, aber das war auch sehr mit viel aktivitaet verbunden. There is a complaint letter which EU citizen can fill out if they where not allowed to vote. Email text: Chief Executive The Electoral Commission 3 Bunhill Row London EC1Y 8YZ Email: complaints@electoralcommission.org.uk Dear Mr. Posner, I am an EU citizen from [country of passport] living in [local authority/council name]. I would like to raise an official complaint as: [WRITE YOUR COMPLAINT HERE – SEE NEXT PAGE FOR LIST OF SUGGESTIONS] These European Parliament Elections were potentially the last nationwide elections for us EU citizens in the UK to take part in. I consider both the actions and inaction of the Electoral Commission and Electoral Registration Officers in my case as a clear breach of Article 9 (1) of Directive 93/109/EC: “Member States shall take the necessary measures to enable a Community voter who has expressed the wish for such to be entered on the electoral roll sufficiently in advance of polling day.” I therefore request an internal review of the process applied regarding the registration of non-UK EU citizens for the European Parliament elections. I would also request a review of the information campaign run to inform EU citizens about the additional form required. In addition, I would like you to review the performance of my local Electoral Registration Officer regarding my case. Yours sincerely, [Name] [Address]
  22. Yesterday
  23. Ich war leider eine von den Schnarchnasen, mit dem 2ten Formular was hätte ausgefüllt werden müssen. Habe in der Zeit nicht in diesem Forum gelesen und als ich dann nach der Deadline wieder zurück in London war und keinen Wahlzettel vorfand war es schon zu spät. Hatte bei Hackney Council angerufen und die meinten es hatte ausgefüllt werden müssen und die Deadline ist vorbei 🙄 habe mich extrem über das System und mich selbst geärgert, da ich gerne wählen wollte. Aber das so viele einfach abgewimmelt wurden ist doch eines guten zu viel. Hatte allerdings vorhin auch auf Twitter gesehen, wo einige meinten es liegt daran, dass es erst kurzfristig zu einer Teilnahme an den EU Wahlen kam.
  24. Klar nun muessen wir abwarten wieviele solcher Vorfaelle es gibt.Wobei klar ist einer ist schon zuviel.Ich konnte waehlen, aber war da auch sehr mit viel aktivitaet verbunden.
  25. Aber den haben wir doch schon in Blabbering.Ausserdem um 17 Uhr schon am Stammtisch sitzen ? Das Koennen doch nur Rentner! Also: Rentnerstammtisch!
  26. https://www.theguardian.com/politics/video/2019/may/23/voice-denied-german-citizens-uk-cannot-vote-eu-video?CMP=share_btn_fb
  27. Ich nehme an wir haben alle davon gehört?! https://www.theguardian.com/politics/2019/may/23/eu-citizens-denied-vote-european-election-polling-booths-admin-errors
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up
  • Create New...